bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۴ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
شهرام حیدری:
بیس‌بال بوشهر از زمان تاسیس این فدراسیون در ایران همواره از قدرت‌های ایران بوده و تیم نادری بوشهر با پیشینه بلند بالایی که در این رشته دارد از با سابقه‌های این رشته در ایران محسوب می‌شود و همواره در رقابت‌های کشوری از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شده است.

بیس‌بال نوعی ورزش گروهی است که با چوب و توپ توسط 9 بازیکن در یک زمین چمن بازی می‌شود. در کشورهای مختلف مسابقات سافت‌بال در گروه بانوان و بیس‌بال در گروه آقایان برگزار می‌شود. رشته ورزشی سافت‌بال شکل تغییر یافته بیس‌بال است که به دلیل علاقمندی زنان به رشته بیس‌بال به شکل سبک‌تر رواج یافت.

بیس‌بال بوشهر از زمان تاسیس این فدراسیون در ایران همواره از قدرت‌های ایران بوده و تیم نادری بوشهر با پیشینه بلند بالایی که در این رشته دارد از با سابقه‌های این رشته در ایران محسوب می‌شود و همواره در رقابت‌های کشوری از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شده است.

در زمینه پیشینه تیم نادری می‌توان گفت در سال 1366 باشگاه نادري به همت مرد نام آشناي ورزش استان بوشهر جناب آقاي سيد‌غلامحسين امامزاده كه رياست هيات ورزش‌هاي بومي و محلي استان را بر عهده داشت، اقدام به تشكيل تيم چوگو كرد. تیم چوگو نیز از سال ۱۳68 در مسابقات كشوري شركت كرد و صاحب چند عنوان قهرماني و نايب قهرماني كشور شد. در همان سال‌ها بود كه فدراسيون بيس‌بال ايران در تهران شروع به كار كرد (سال1368 به عنوان كميته بيس بال و از سال 1370 تحت عنوان فدراسيون بيس بال جمهوري اسلامي ايران) باشگاه به علت تشابه اين دو بازي تصميم گرفت كه در کنار ورزش چوگو، تیم بيس‌بال نیز تشکیل دهد.

تيم بيس‌بال استان بوشهر در سال‌هاي اول با مشكلات عديده‌اي از قبيل كمبود امكانات و وسايل ضروري از قبيل دستكش، توپ، محافظ بدن و ... روبرو بود اما با تلاش جوانان شروع به كار كرد و  در كمتر از دو سال تبديل به يك تيم قدرتمند و مطرح كشور شد به طوري كه در دومين حضور خود در مسابقات قهرماني كشور توانست مقام نايب قهرماني مسابقات را كه در سال ۱۳۷۷در تهران برگزار گرديد پس از تيم تهران از آن خود كند. این تیم پس از آن همواره در سطح اول بیس‌بال ایران حضور داشته است و از قدرتمندان بیس‌بال کشور محسوب می‌شود.

این تیم در آخرین موفقیت خود در دور رفت لیگ بیسبال منطقه جنوب کشور با قهرمانی تیم نادری بوشهر در اصفهان پایان یافت.

در این رقابت‌ها تیم‌های پتوی لاله اصفهان، لیان بوشهر، کرمان، نادری بوشهر و هرمزگان شرکت داشتند و لیان بوشهر و کرمان نیز به ترتیب رده‌های دوم و سوم را کسب کردند. همچنین تیم‌های پتوی لاله اصفهان و هرمزگان در رده‌های چهارم و پنجم دور رفت لیگ بیسبال منطقه جنوب کشور قرار گرفتند. دور برگشت لیگ بیسبال منطقه جنوب کشور مهر ماه امسال در هرمزگان برگزار می شود.

همچنین کاپیتان تیم نادری بوشهر که تیمش عنوان صدرنشینی لیگ بیس‌بال در منطقه جنوب را به‌دست آورده بود، گفت: امسال هدف ما کسب عنوان قهرمانی لیگ در کشور است.

بابک مهیمنیان با بیان این مطلب افزود: در رقابت‌های منطقه جنوب بازی‌های خوب و با کیفیتی برگزار شد و رقابت تیم‌ها تنگاتنگ و فشرده بود ولی تیم ما با هدف و با برنامه ظاهر شد و عنوان صدرنشینی دور رفت را کسب کرد.

وی گفت: بوشهر یکی از استان‌های فعال و اکتیو در ورزش بیس‌بال به‌شمار می‌آید و نادری تیم قدیمی و کارنامه داری است که فقط برای کسب عنوان قهرمانی لیگ گام به این رقابت‌ها گذاشته است.

در همین زمینه آقا‌بزرگ مهیمنیان‌پور در خبری به بامداد جنوب گفت: برای زمین تمرین تیم نادری بوشهر که از معدود زمین‌های استاندارد بیس‌بال کشور نیز محسوب می‌شود مدعی پیدا کرده و در تلاش هستند با گرفتن زمین کاربری آن را عوض کنند.

مهمنیانپور با اشاره به سابقه تیم نادری و زمین تمرین این باشگاه افزود: حتی تیم ملی نیز برای آماده سازی خود برای مسابقات بین‌المللی از این زمین برای آماده سازی استفاده می‌کند.

وی با گلایه از وضعیتی که برای زمین تمرین و باشگاه نادری به‌وجود آمده است گفت: امیدواریم صدای ما را کسی بشنود و برای تیمی که همیشه از بهترین‌های ایران بوده است حامی و حمایت کننده‌ای پیدا شود.

برچسب ها: بیس بال
نام:
ایمیل:
* نظر: