bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۱۳
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با توجه به کاهش منابع آبی در استان 27 حلقه چاه آب آشامیدنی در منطقه 'سربالش' که از منابع آبی استان به حساب می آید احیا و تجهیز می شود.
بامداد24 :
کیقباد یاکیده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای اجرای این طرح 28 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و تا پایان مهرماه اجرا یی می شود، افزود: هم اکنون 11 حلقه چاه منطقه سربالش در سرویس است. 
وی اظهار کرد: در گذشته چاههای سربالش 600 لیتر آب قابل برداشت داشته است ولی با توجه به خشکسالیهای پی در پی و برداشتهای بی رویه، این میزان کاهش یافته که تلاش می شود با احیای مجدد این چاهها بتوانیم تا 400 لیتر آب از آنها برداشت کنیم. 

یاکیده افزود: حدود 55 هزار مترمکعب آب در روز از سمت کازرون به بوشهر وارد می شود و با احیای چاههای منطقه سربالش امیدواریم 10 هزار مترمکعب به آب ورودی استان اضافه شود. 
وی با اشاره به وضعیت نامناسب آب استان بوشهر گفت: میزان آورد رودخانه شاپور از 140 هزار مترمکعب به 70 هزار مترمکعب کاهش یافته که در این شرایط 50 درصد آب رودخانه را از دست داده ایم. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: همچنین آب چشمه ساسان را نیز به عنوان یکی از منابع آبی استان از اول خرداد از دست داده ایم. 
وی تصریح کرد: بجز شش حلقه چاه فعال برای تامین آب استان در ابتدای سال پنج حلقه چاه احیاء شده که با افزایش100 لیتر در ثانیه، آب این چاهها به290 لیتر در ثانیه رسیده اما هنوز هم با مشکلات جدی آب روبه رو هستیم. 
یاکیده تاکید کرد: با توجه به وجود مشکلات جدی درمنابع آب ورودی از شهرستان کازرون به استان از جمله شهرستانهای بوشهر، دشتستان و تمامی شهرها و روستاهای کوچک و بزرگ استان با کمبود آب روبه رو هستند. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیش از 300 میلیارد ریال از مشترکان خانگی، نظامی و دولتی مطالبات دارد. 
یاکیده افزود: از این میزان مطالبات 33میلیارد ریال مربوط به مشترکان خانگی، 250میلیارد ریال مشترکان نظامی و 17میلیارد ریال نیز از دستگاههای دولتی است. 

وی اضافه کرد: احداث آب شیرین کن 70 هزار مترمکعبی بوشهر با همکاری نیروگاه اتمی در دستور کار بوده که پیگیری مدل مالی این پروژه در حال انجام است. 
یاکیده گفت: با وجود کمبود منابع آب در استان اکثر مردم در مصرف آب با ما همراهی و همکاری داشتند، اما برخی دیگر در این بخش همکاری مناسبی نداشته اند و آسیب این مهم متوجه مشترکین مستقر در نقاط کم آب شهر ها و روستاها است. 

یاکیده افزود: چهار هزار کیلومتر شبکه آبرسانی شهری در استان بوشهر وجود دارد که هزار و 200 کیلومتر آن نیاز به تعویض و بازسازی دارد و برای این کار دوهزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی گفت: این درحالی است که امسال تنها حدود چهار میلیارد تومان اعتبار برای این کار در نظر گرفته شده است.
برچسب ها: چاه آب ، احیا
نام:
ایمیل:
* نظر: